Vanlige spørsmål

OM GLITTER

HVORDAN KOMMER JEG KONTAKT MED DERE?
Så fint at du ønsker å kontakte oss! Vi kan hjelpe deg, og du kan nå oss på telefon +47 21 55 28 24 på hverdager mellom 09:00 til 12:00. Du kan også kontakte oss via kontaktskjemaet på vår hjemmeside eller kontakte oss på: customerservice@glitter.no. Vi vil svare på dine spørsmål så snart som mulig og alltid innen en arbeidsdag. Vi ser fram imot å høre fra deg!
HVORDAN BLIR JEG MEDLEM I CLUB GLITTER?
Så gøy at du ønsker å bli medlem hos oss! Som medlem av club glitter får du informasjon om de seneste nyhetene innenfor tilbehør, smykker og hårstyling, eksklusive tilbud og mye mer! Du kan enkelt bli medlem av glitter via lenken nederst på siden som fører deg til registreringsskjemaet. Du kan også bli medlem hos din nærmeste glitterbutikk. Har du noen spørsmål kan du alltid sende oss en e-post: club@glitter.no

SORTIMENT

HVOR KOMMER GLITTERS SMYKKER FRA OG HVILKE KRAV STILLER DERE TIL LEVERANDØRENE?
Glitter utvikler og importerer sitt utvalg av motesmykker og tilbehør fra asia og hovedsakelig fra kina. Vi er medlemmer av www.bsci-eu.com som du kan lese om hvordan vi jobber med våre leverandører for å sikre at de følger våre retningslinjer i samsvar med bsci.
AVGIR GLITTERS SMYKKER OG ANDRE METALLDETALJER NIKKEL?
Alle smykker som glitter selger følger EU sine lover og regler for hvor mye nikkel et smykke kan avgi. Maks 0,5% ug mikrogram nikkel/cm2/uke.
JEG LETER ETTER ET SPESIFIKT PRODUKT. KAN DERE HJELPE MEG MED DETTE?
Om produktet er utsolgt onlie kan den fortsatt finnes i våre fysiske butikker. Du kan kontakte din nærmeste Glitter butikk og spørre om de ha produktet du etterlyser i butikken. Via vår hjemmeside finner du kontaktinformasjon til alle våre butikker. Du kan også kontakte vår kundeservice så hjelper vi deg gjerne.

BESTILLINGER

HVORDAN HANDLER JEG PÅ GLITTER.NO?
Det skal være enkelt og inspirerende og shoppe online. Når du har funnet de produktene du vil kjøpe klikker du på ikonet «legg i handlekurven». I din handlekurv kan du se pris og gjøre eventuelle endringer. Når du er fornøyd med din bestilling fortsetter du til kassen hvor du finner flere ulike betalingsalternativ. Happy Shopping!
NÅR MOTTAR JEG MIN BESTILLING?
Takk for at du handler på Glitter.no, så glade vi blir. Vi gjør vårt ytterste for å sende din bestilling så fort som mulig, vanligvis sendes din bestilling senest neste arbeidsdag og alltid innen 3 arbeidsdager. Under kampanjer og ved stor pågang kan leveransen ta noe lengre tid. Postens leveringstid fra tidspunktet vi sender din bestilling avhenger av hvor i landet du bor, men vanligvis har du din bestilling i din postkasse eller nærmeste postkontor innen 3 dager etter at vi har sendt bestillingen din.
HVILKE FRAKTKOSTNADER BLIR LAGT TIL NÅR JEG HANDLER PÅ GLITTER.NO?
Vi tilbyr levering med Bring og fraktkostnaden er 39 NOK. Fraktkostnaden er uavhengig av pakkestørrelse og vekt. Du får alltid gratis frakt på alle bestillinger over 300 NOK!
KAN JEG ENDRE ELLER AVBRYTE MIN BESTILLING?
Takk for at du handler på Glitter.no! Hvis du ønsker å kansellere bestillingen kan du kontakte vår kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. Vi kan stoppe en bestilling så lenge lageret ikke har rukket å behandle din bestilling. Dessverre kan vi ikke gjøre endringer i en endelig bestilling, men vi tilbyr 30 dagers returrett (14 dager på salgsvarer) om du angrer din bestilling. Du kan enkelt returnere produktene til oss via butikk eller post.
KAN JEG SPORE MIN BESTILLING?
Alle forsendelser samt pakker som ikke får plass i din postkasse har sms-varsling. Ved hjelp av kollinummer/sendings-ID samt legitimasjon kan du hente ut din pakke fra ditt nærmeste postmottak. Om du behøver hjelp til å spore din forsendelse kan du alltid ta kontakt med var kundeservice så hjelper vi deg gjerne.
HVORFOR HAR JEG IKKE MOTTATT ALLE VARER SOM JEG HAR BESTILT?
Takk for at du handler hos oss. Vi beklager at vi ikke hadde mulighet til å levere alle produktene i din bestilling. Om en var har stor etterspørsel kan det hende at produktet blir utsolgt innen lagersaldoen oppdateres online. Vi sender deg alltid en endelig ordrebekreftelse der du kan se hvilke varer som blir levert til deg. I sammenheng med at du bestilling forlater vårt lager, debiteres du kun for det beløpet for produktene vi faktisk sender deg. Vi dessverre ingen mulighet å levere de produktene som savnes i din ordre i etterkant men hold gjerne et øye med vår hjemmeside da vi oppdaterer vår sortiment kontinuerlig. Om du skulle ønske å finne et liknende produkt eller har andre spørsmål kan du alltid kontakte vår kundeservice. Vi hjelper deg gjerne. Varen som er utsolgt online kan finnes i din nærmeste Glitterbutikk.

BETALING

VILKE BETALINGSALTERNATIV TILBYR DERE?
Vi ønsker at det skal være enkelt å handle hos Glitter.no og har valgt å samarbeide med Klarna AB som tilbyr en sikker og smidig betaling. Du kan velge mellom Klarna Faktura, Klarna delbetaling, Klarna Direct, Visa, MasterCard og Eurocard. Om du har spørsmål rundt betalinger kan du kontakte Klanaras kundeservice på telefon 21 01 89 97 eller chat med Klarnas kundeservice på deres hjemmeside.
JEG HAR VALGT Å BETALE MED KORT. NÅR DRAS DENNE BETALINGEN?
Takk for at du handler hos oss! Summen reserveres i sammenheng med at du legger inn din ordre, men betalingen dras først når bestillingen sendes fra vårt lager.
JEG SAVNER MIN FAKTURA, KAN DERE SENDE DEN PÅ NYTT?
Takk for at du handler hos Glitter.no! Din faktura sendes direkte fra Klarna til deg via e-post i sammenheng med at vi har postet din bestilling fra vårt lager. Du kan se din faktura ved å logge inn på dine sider på www.klarna.com eller ved å oppgi din e-post på «finn din faktura». Klarna hjelper deg gjerne og du når deres kundeservice på telefon: 21 01 89 97.

BYTTE & RETUR

KAN JEG RETURNER VARER JEG HAR KJØPT ONLINE TIL EN FYSISK BUTIKK?
Takk for at du handler på Glitter.no! Vi vil at det skal være enkelt å returnere produkter du ikke ønsker å beholde og selvsagt kan du returnere produkter du har kjøpt online til en valgfri Glitterbutikk! I din leveranse finner du et returskjema som du bruker ved en retur. Butikkpersonalet kan hjelpe deg å fylle i blanketten. Om du ønsker å returnere varer som er kjøpt online til din nærmeste Glitterbutikk så må du huske å ta med deg gyldig legitimasjon. Når du returnerer varer til butikken kommer du til å motta en bekreftelse fra vår butikkpersonale om at vi har mottatt din retur. Tilbakebetaling skjer deretter via Klarna.
KOSTER DET NOE Å GJØRE EN RETUR?
Det er alltid kostnadsfritt å returnere produkter du har kjøpt online til våre Glitterbutikker. Om du ønsker å returnere via post finner du en forhåndsbetalt returfraktseddel i din forsendelse. Om du gjør en retur via post er returavgiften 39 kroner og debiteres i sammenheng med at vi behandler din retur.
HVORDAN RETURNERER JEG EN VARE JEG HAR KJØPT ONLINE?
Takk for at du handler på Glitter.no! Vi ønsker at det skal være smidig å gjøre en retur og vi sender alltid en forhåndsbetalt returfraktseddel sammen med din ordre. Du kan også velge å returnere produktene du har kjøpt online til din nærmeste Glitterbutikk. Å returnere produkter du har kjøpt online til en valgfri Glitterbutikk er alltid kostnadsfritt. Om du skulle savne en returfraktsettel så sender vi deg en ny, vennligst kontakt kundeservice – Vi hjelper deg gjerne!
HVORFOR HAR JEG IKKE RETT TIL Å FÅ TILBAKEBEBETALT I BUTIKK FOR VARENE JEG RETURNERER?
Om du returnerer varer du har kjøpt online til en av våre Glitterbutikker har vi dessverre ikke muligheten til å tilbakebetale for produktene direkte til deg i butikken. Detter fordi våre betalingsleverandører og kalaer er ulike mellom vår online butikk og våre fysiske butikker, Når du gjør en retur til en av våre Glitterbutikker mottar du en bekreftelse på at varen€ er returnerte fra våre butikkmedarbeidere. Senere kommer en tilbakemelding via Klarna til deg. Vi gjør vårt ytterste for å behandle og tilbakebetale din retur så fort som mulig. Og du kommer til å motta en bekreftelse via Klarna til din e-post med en gang din retur har blitt behandlet. Om du har spørsmål angåede din retur kan du enten kontakte butikken der du gjorde din retur eller vår kundeservice. Vi gjelper deg gjerne.
HVOR LANG RETURRETT HAR JEG PÅ VARER SOM ER KJØPT ONLINE?
For oss er det viktig at du er fornøyd med varer du har bestilt, men om du ønsker å returnere en del eller hele din ordre har 30 dagers returrett (14-dager på salgsprodukter) fra du har mottatt din bestilling. Varer som er kjøpt online kan du også returnere kostnadsfritt til valgfri Glitterbutikk.
KAN JEG RETURNERE ELLER REKLAMERE VARER ONLINE SOM ER KJØP I BUTIKK?
Takk for at du handler på Glitter.no! Vi ønsker at vi kunne hjelpe deg, men per i dag mangler vi muligheten til å håndtere returer eller reklamasjoner som er kjøpt i våre fysiske butikker ettersom våre betalingsleverandører og kanaler er ulike mellom vår online butikk og våre fysiske butikker. Du kan selvsagt gjøre returen i en valgfri Glitterbutikk der våre dyktige butikkpersonell mer enn gjerne hjelper deg.

 

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Send ditt spørsmål til oss her! Vi hjelper deg gjerne!