Angerett & retur

 ANGERReTT

Vi er ikke fornøyde før du som kunde er fornøyd. Når du handler på Glitter har du alltid 30 dagers angrerett, for tilbudsvarer 14 dager. Angrefristen begynner å løpe den dagen du mottar dine varer.  Angreretten gjelder ikke for forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, dersom forseglingen er brutt. Returnerte varer skal være ubrukte og i originalemballasjen og eventuelle prislapper må vedlegges. Hvis dette ikke er tilfelle, kan Glitter kreve tap som følge av verdireduksjon som følge av din behandling av varen såfremt denne ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon, og verdireduksjonen  vil trekkes fra ved tilbakebetalingen.

Vedlagt din leveranse finnes returdokumenter; retursskjema, returfraktseddel. For å gjøre gjeldende angreretten må du enten fremsette en utvetydig erklæring, eller benytte Glitters egne returdokumenter. Glitter oppfordrer til at du ved returen benytter Glitters egne returdokumenter.  Glitter tar et gebyr på kr. 39,- for returfrakten, denne kostnaden administreres i ettertid. Dersom du velger ikke å benytte Glitters returdokumenter ved retur, er du selv forpliktet til å dekke transportkostnadene ved returen i sin helhet. Opplysninger om angrerett og angrerettskjema er også tilgjengelig her. Dersom du savner ditt returskjema eller har spørsmål angående returer, kontakt kundeservice via e-post på customerservice@glitter.no. Du kan også velge å returnere din(e) vare(r) i en av våre butikker.

Vi foretar ikke bytte av produkter (behandles som en retur og et nytt kjøp).

RETUR

Dersom du ønsker å returnere varen din kan det utføres på to forskjellige måter. Per post via Klarna AB eller til din nærmeste valgfrie Glitter-butikk. Merk at vi ikke utfører bytte av produkter, verken per post eller i butikk (en retur utføres heller med kjøp av en ny vare).

Slik gjør du for å returnere via post: 

1. Med i din forsendelse følger et returskjema der du finner instruksjoner for å returnere. I dette returskjemaet angir du ditt ordrenummer, navn, artikkelnummer på returnerte artikler samt bakgrunnen til returen.

2. Vi anbefaler at du benytter samme emballasje som varen ble levert i.

3. Bruk returadresseetiketten, som du fikk med din forsendelse og klistre den på pakken. Lever så inn pakken til ditt nærmeste postinnleveringssted hos Bring.

4. Kostnaden for returfrakt er 39 kr hvilket trekkes fra på ditt tilgodehavende for de varene som du returnerer.

5. Tilbakebetaling for pakken skjer innen 14 dager, ved samme betalingsmiddel som du betalte din ordre med. Klarna AB besørger tilbakebetalingen.

Slik gjør du for å returnere i butikk:

1. Du har muligheten til å returnere ditt produkt/din bestilling til din nærmeste valgfrie Glitterbutikk. Ta med deg varen samt returunderlaget som fulgte med i din forsendelse med utfylt ordrenummer, navn, artikkelnummer på returnerte artikler samt foranledningen for returen.

2. Overlever returen til butikkekspeditøren og vis gyldig legitimasjon (om du velger å sende en annen person i ditt sted for å returnere i butikk, må personen vise både sin egen og din legitimasjon).

3. Du mottar en skriftlig kvittering på at vi har mottatt din retur direkte fra butikkekspeditøren.

4. Tilbakebetaling av ditt online-kjøp kan ikke skje direkte i butikk. Din tilbakebetaling kommer til å skje via Klarna AB på samme betalingsmåte som ble valgt ved kjøpet. Du mottar en bekreftelsesmail fra Glitter kundeservice så snart din retur er ferdig behandlet og din tilbakebetaling er gjennomført direkte fra Klarna AB.

Å returnere i en Glitterbutikk er kostnadsfritt. Kontakt Glitter kundeservice ved eventuelle spørsmål.

Husk at det er du som kunde som har ansvar for returen frem til vi har mottatt og registrert den, så ta alltid vare på din innleveringskvittering. Det kan ta opp til 14 dager før en retur er kommet oss i hende og behandles på vårt lager.

 REKLAMASJON & FEIL VED VAREN

Om du har mottatt en ødelagt eller feilekspedert vare, vennligst kontakt oss snarest med informasjon om feilen, artikkelnummer samt ditt ordrenummer. Vi praktiserer forbrukerkjøpsloven (LOV-2002-06-21-34) reklamasjonsrett som gir deg som kunde rett til å reklamere på et produkt innen 2 år, reklamasjonen skal imidlertid gjøres gjeldende innen rimelig tid.

Ved reklamasjon erstattes alltid varen først av en ny vare. Kan ikke dette alternativet benyttes, tilbyr vi full refusjon.

Ved reklamasjoner praktiseres forbrukerkjøpsloven og ved en eventuell tvist anvendes til enhver tid gjeldende norsk rett. 

 TILBAKEBETALING

Tilbakebetaling skjer innen 14 dager på samme betalingsmåte som du betalte din ordre med. Administrasjonen av returen utføres av Glitters kundeservice. Tilbakebetalingen gjøres av Klarna AB.

Har du handlet for under kr. 300,- og derved betalt en fraktavgift på kr. 39,-, tilbakebetales denne bare om du gjør en full retur. Eventuell rabatt brukt på returnert vare er forbrukt og kan ikke flyttes over til en annen vare.

For retur ved kjøp av "3 produkter betal for 2" gjelder følgende: Ved retur av gratisproduktet skjer det ingen tilbakebetaling da det aldri ble belastet for dette produktet. Om du returnerer et produkt du har betalt for, men velger å beholde gratisproduktet, belaster vi for gratisproduktet. Dette innebærer at vi kun tilbakebetaler forskjellen mellom gratisproduktet og produkter du returnerte til oss.

Har du betalt med et gavekort og velger å returnere, så kommer saldoen på din rabattkode eller ditt gavekort å bli oppdatert innen 48 timer etter at returen er registrert, forutsatt at gavekortet fortsatt er gyldig.